You’ve got mail.. marketing!

You’ve got mail.. marketing!

Mailmarketing is marketingmail

We krijgen het allemaal, maar heel veel doen het niet. Mailmarketing, nieuwsbrieven, en regelmatige content van onze favoriete bedrijven. Maar toch kan het heel waardevol zijn, en is er ook zeker wat te verdienen.
Mailmarketing zijn alle mailtjes die jij krijgt van bedrijven, of andere instellingen, met bijv. nieuws, aanbiedingen, of ‘gewoon’ inhoud. Maar hoe gaat dat in zijn werk?
De simpelste stappen zijn:
Jij maakt een maillijst, je klanten/leads tekenen in, je mailt en profiteert.

Te mooi om waar te zijn

Helaas werkt het niet helemaal zo, of liever nog, helemaal niet zo.
Mailmarketing is een lange termijn strategie, het is veel geven en weinig nemen, met talloze drempels. Maar toch.. is het voor veel bedrijven een hele winstgevende strategie.
Kijk bijvoorbeeld eens naar alle mailtjes die je van CoolBlue voor, en na je bestelling ontvangt. Tips en informatie over jouw bestelde producten, om jou helemaal enthousiast te maken tot ontvangst.
Of de talloze mailtjes met aanbiedingen van Dekbed Discounter, waardoor ze nu één van de grootste spelers zijn op hun markt.

Waar moet ik aan denken?

Mailmarketing heeft een aantal drempels waar ook de kansen liggen. We geven een paar voorbeelden:
– Hoe krijg je mensen op jouw maillijst?
– Hoe houd je mensen op die maillijst?
– Wat ga je die mensen sturen? En hoe vaak?
– Hoe zorg je dat mensen jouw mail uberhaupt lezen?
– En het belangrijkste: kan ik dit langere tijd waar maken?

En wat levert het dan op?

Zoals ik al zei het is een lange termijn strategie, vaak leidt het niet direct tot meer verkopen. Het bouwt een relatie op met jouw doelgroep, en het is een relatie waarin je veel geeft maar weinig krijgt. Het doel is om in het hoofd van de mensen te leven, dat als ze jouw product nodig hebben weten dat jij bestaat. En met een beetje geluk jou zelfs aanraden bij anderen.