SEO (zoekmachine optimalisatie)

SEO staat voor Search Engine Optimalisation en heeft als doel jouw positie in de zoekmachines te verbeteren of stabiliseren. Wij hebben de beschikking over diverse tools om jouw website te optimaliseren, zodat hij door potentiële klanten beter gevonden wordt.

We bekijken of er een sitemap aanwezig is, of er een 404 pagina is ingericht en we bekijken of de AMP (Accelerated Mobile Pages) score voldoende is.

Technische SEO

Tijdens de Technische SEO-optimalisatie bekijken we of de pagina’s op jouw website beschikken over de juiste elementen (Title, Metadescription, headings en we kijken naar de hoeveelheid content op de pagina). Ook gaan we kijken naar de ‘security’. De zoekmachine wil graag dat mensen belanden op veilige pagina’s en zullen deze pagina’s dan ook hoger positioneren in de zoekmachineresultaten. Tot slot kijken we naar de laadsnelheden. Een snelle website zorgt voor een betere gebruikerservaring en websites met snelle laadtijden worden beter gepositioneerd in de zoekmachines.

OnPage SEO

We gaan kijken of pagina matcht met de zoekvraag van de klant. De zoekmachine is een vraag en antwoord spel: een potentiële klant heeft een zoekvraag en jouw website moet die zoekvraag beantwoorden. We gaan de zoekvragen in kaart brengen en kijken hoe we jouw pagina kunnen inrichten met de juiste hoeveelheid tekst die de juiste keyword density heeft.

Daarnaast controleren we per pagina of de volgende elementen kloppend zijn.

  • Pagina URL
  • Meta titel
  • Meta data
  • H1 header
  • H2 header
  • Uitgaande interne links
  • Uitgaande externe links
  • Laadsnelheid
  • Structured data
  • Afbeeldingen (benaming en alt tekst)
  • Actie (knoppen)
  • Tekst (Yoast plugin, aantal woorden, etc.)

SEO

Zoekmachine optimalisatie
97
  • Betere organische positie in de zoekmachine